23 Aralık 2011 Cuma

En İyi Film Karmaşası

Son zamanlarda biraz yoğunum ama her fırsatta bu senenin favori filmlerini izlemeye çalışıyorum. Bugün 4. filmim olan The Help'i izledim. Sanırım favorim hala Midnight in Paris ama Hugo'yu izlediğimde de aynı şeyi söylemiştim. En son ne zaman arka arkaya bu kadar iyi filmler izlemiştin diye soran olursa, yaklaşık dört yıldır sinema değeri olan filmler izliyorum ve böyle bir şeyle karşılaştığımı söyleyemem. Üstelik burada vizyona girdiğinde çok beğenilip biraz zaman sonra unutulacak filmlerden değil, bana göre 90ların harika filmleriyle yarışabilecek filmlerden bahsediyorum.
Oscar'ı iki senedir canlı izliyorum, 2010 bir James Cameron hayrını olsam da Kathryn Bigelow'u desteklediğim için eğlenceli geçmişti. Bu sene ki tören, izleyen bilir, oldukça sıkıcıydı. Ben bile filmlerin yarısını izleyememiş olmama rağmen ödülleri kimin alacağını neredeyse %100 tutturmuştum, oldukça bariz favoriler vardı çünkü. Ama bu sene tören oldukça heyecanlı olacağa benziyor, açıkçası ben gün geçtikçe daha çok sabırsızlanıyorum.
Tabi ki acele etmemeliyim daha izleyecek çok film var ve bir çoğu da iyi eleştiriler almış filmler. Sanırım bu sene tahmin işi benim sinema birikimimi biraz aşacak, yani En İyi Film katagorisinde oldukça kafamın karışacağına eminim. Bu arada üzülerek Harry Potter'ın adaylık şansının olmadığından da emin olduğumu söylemeliyim. Seriye bir onur ödülü filan verilmesi gerektiğine dair çılgın düşüncemin hala arkasındayım ama Oscar adaylığı? Üzgünüz Harry, sanırım son yıllardaki vasat işlerden sonra Hollywood küllerinden doğuyor...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder