24 Ocak 2012 Salı

Road to the Oscars!

Veee adaylar açıklandı. Genel olarak beklenmeyen çok durum yok, bazı şeyler ise beklenmiyordu ama oldukça mutlu etti. Teknik bir sorun yüzünden yayınlamam zaman aldı ama en sonunda işte 84. Akademi Ödülleri Adayları!


EN İYİ FİLM

·         The Artist
·         The Descendants
·         Extremely Loud and Incredibly Close
·         The Help
·         Hugo
·         Midnight in Paris
·         Moneyball
·         The Tree of Life
·         War Horse

*** Extremely Loud and Incredibly Close'un varlığı beni şaşırttı ama artık filmi merak etmemin tek sebebi Tom Hanks'in varlığı değil. Diğer bir yandan adaylar da beklenilmeyen bir durum yok gibi. War Horse'un burada olmasını pek istemiyordum, pek de güçlü bir aday olduğunu düşünmüyorum. Akademinin bizi şaşırtmayacağını umalım.


EN İYİ YÖNETMEN

·         Michel Hazanavicius, The Artist
·         Alexander Payne, The Descendants
·         Martin Scorsese, Hugo
·         Woody Allen, Midnight in Paris
·         Terrence Malick, The Tree of Life

*** Terrence Malick'in varlığı beni o kadar mutlu etti ki diğer adaylara bakmıyorum bile. Altın Küre'de Martin Scorsese'nin zaferine çok sevinmiştim çünkü Malick orada yoktu. Ama burada aday olması da ödülü alacağı anlamına gelmiyor tabi ki. Malick almasa bile adaylara baktığımda ödülü alırsa üzüleceğim birini göremiyorum.


EN İYİ ERKEK OYUNCU

·         Demian Bichir, A Better Life
·         George Clooney, The Descendants
·         Jean Dujardin, The Artist
·         Gary Oldman, Tinker Tailor Soldier Spy
·         Brad Pitt, Moneyball

*** Gary Oldman dedikleri an Brad Pitt’in sonunda Oscar’a kavuşmasını ne kadar çok istediğimi unuttum sanırım. Leonardo DiCaprio’nun adını görmemek bir an için üzülmeme sebep oldu tabi ki. Oldman’ın ödülü alacağını pek sanmıyorum ama bakarsınız akademi bizi şaşırtır.  


EN İYİ KADIN OYUNCU

·         Glenn Close, Albert Nobbs
·         Viola Davis, The Help
·         Rooney Mara, The Girl with the Dragon Tattoo
·         Meryl Streep, The Iron Lady
·         Michelle Williams, My Week with Marilyn

*** Meryl Streep! Başka söze gerek var mı?


EN İYİ YARDIMCI ERKEK OYUNCU

·         Kenneth Branagh, My Week with Marilyn
·         Jonah Hill, Moneyball
·         Nick Nolte, Warrior
·         Christopher Plummer, Beginners
·         Max von Sydow, Extremely Loud and Incredibly Close

*** Christopher Plummer’ın zaferi kesin gibi ama yine de bu liste de Albert Brooks’un adını görmek isterdim.


EN İYİ YARDIMCI KADIN OYUNCU

·         Berenice Bejo, The Artist
·         Jessica Chastain, The Help
·         Melissa McCarthy, Bridesmaids
·         Janet McTeer, Albert Nobbs
·         Octavia Spencer, The Help

*** Bu katogoride sonucu belli katogerilerden sanırım. Octavia Spencer!


EN İYİ UYARLAMA SENARYO

·         The Descendants
·         Hugo
·         The Ides of March
·         Moneyball
·         Tinker Tailor Soldier Spy

*** Ödülü Hugo almayacaksa Moneyball alsın isterim ama ne olacağından emin de olamıyorum. Heykelin The Descendants’a gitme ihtimali de var.


EN İYİ ÖZGÜN SENARYO

·         The Artist
·         Bridesmaids
·         Margin Call
·         Midnight in Paris
·         A Seperation

*** A Seperation yabancı film ödülünü almalı ama burada aynı şeyi söyleyebilir miyiz bilmiyorum. Margin Call beklemediğim bir adaydı ama varlığına sevinmedim diyemem.Tabi ki bu katagoride favorim Midnight in Paris!


EN İYİ KURGU

·         The Artist
·         The Descendants
·         The Girl with the Dragon Tattoo
·         Hugo
·         Moneyball

*** Hangisi kazanırsa kazansın sevineceğim katagorilerden biri.


EN İYİ SANAT YÖNETİMİ

·         The Artist
·         Harry Potter and the Deathly Hallows – Part II
·         Hugo
·         Midnight in Paris
·         War Horse

*** Ben iflah olmaz bir Harry Potter hayranıyım! Objektif olabilmeyi çok isterdim ama serinin son filminin bir şeyler kazanmasını o kadar çok istiyorum ki Midnight in Paris’in sanat yönetimine âşık olmama rağmen Harry Potter diyorum. Tabi muhtemelen Akademi benimle aynı düşüncede olmayacak.


EN İYİ GÖRÜNTÜ YÖNETİMİ

·         The Artist
·         The Girl with the Dragon Tattoo
·         Hugo
·         The Tree of Life
·         War Horse

*** The Tree of Life mı Hugo mu? Ya da The Artist? Keşke üçüne de verebilseler.


EN İYİ KOSTÜM TASARIMI

·          Anonymous
·         The Artist
·         Hugo
·         Jane Eyre
·         W.E.

*** Madonna’yı pek sevmediğim için W.E.’ye karşı antipatiğim ama kostüm konusunda hakkını yememek lazım. Peki ödülü kim alacak? Hiçbir fikrim yok!


EN İYİ MAKYAJ

·         Albert Nobbs
·         Harry Potter and the Deathly Hallows – Part II
·         The Iron Lady

*** Harry Potter! Karşısındaki adayların ne kadar güçlü olduğu önemli değil, bu onun son şansı. Hak etmediğini de söyleyemeyiz.


EN İYİ ÖZGÜN MÜZİK

·         The Adventures of Tintin
·         The Artist
·         Hugo
·         Tinker Tailor Soldier Spy
·         War Horse

*** Büyük ihtimalle The Artist’e gidecek, gitmeli de.


EN İYİ ÖZGÜN ŞARKI

·         “Man in Muppet”, The Muppets
·         “Real in Rio”, Rio

*** İki aday mı? Devamı sonra filan gelecek sandım. Bu dalda belirli bir aday sayısının olmadığını biliyorum ama gerçekten en az üç tane aday bekliyordum. Filmlerin ikisini de izlemediğim için yorum yapamıyorum tabi ki, ama iki aday gerçekten az göründü gözüme.


EN İYİ SES KURGUSU

·         Drive
·         The Girl with the Dragon Tattoo
·         Hugo
·         Transformers: Dark of the Moon
·         War Horse

*** Drive’ın varlığı beni ayrı bir mutlu etti. Ryan Gosling tamamen görmezden gelinmişken en azından bu katogoride Drive’ın zaferini görmek beni daha da mutlu edecek. Ama sonucun bu olacağından o kadar da emin değilim, 26 Şubat’ta öğreneceğiz.


EN İYİ SES MİKSAJI

·         The Girl with the Dragon Tattoo
·         Hugo
·         Moneyball
·         Transformers: Dark of the Moon
·         War Horse

*** Teknik dallarda o kadar iyi bir seyirci sayılmam aslında ama The Girl with the Dragon Tattoo diyeceğim sanırım.


EN İYİ GÖRSEL EFEKT

·         Harry Potter and the Deathly Hallows – Part II
·         Hugo
·         Real Steel
·         Rise of the Planet of the Apes
·         Transformers: Dark of the Moon

*** Yarış sanırım Rise of the Planet of the Apes ve Harry Potter arasında geçecek, kimi desteklediğimi söylememe gerek yok herhalde.


EN İYİ ANİMASYON

·         A Cat in Paris
·         Chico & Rita
·         Kung Fu Panda 2
·         Puss in Boots
·         Rango

*** Tintin’in yokluğu dikkatimi çekmedi değil ama bu bir bakıma iyi bir şey çünkü aday olsaydı muhtemelen ödülü de alırdı. Favorim Rango ama sonuçtan emin değilim.


YABANCI DİLDE EN İYİ FİLM

·         Bullhead (Belçika)
·         Footnote (İsrail)
·         In Darkness (Polonya)
·         Monsieur Lazhar (Kanada)
·         A Seperation (İran)


EN İYİ BELGESEL

·         Hell And Back Again
·         If a Tree FAlls: A Story of the Earth Liberation Front
·         Paradise Lost 3: Purgatory
·         Pina
·         Undefeated


EN İYİ KISA BELGESEL

·         The Barber of Birmingham: Foot Soldier of the Civil Rights Movement
·         God is the Bigger Elvis
·         Incident in New Baghdad
·         Saving Face
·         The Tsunami and the Cherry Blossom


      EN İYİ KISA ANİMASYON

·         Dimance / Sunday
·         The Fantastic Flying Book of Mr. Morris Lessmore
·         La Luna
·         A Morning Stroll
·         Wild Life


EN İYİ KISA FİLM

·         Pentecost
·         Raju
·         The Shore
·         Time Freak
·         Tuba Atlantic

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder